maandag 29 september 2014

Vegan challenge

Ik hou van uitdagingen, vind het leuk om mezelf te leren hoe het ook op en andere manier kan. En ik denk ook dat je er creatiever van wordt.
Dus ik heb me nu ingeschreven voor de vegan challenge, die begint op 1 oktober en dan mag je dus 1 maand lang geen vlees, vis,  zuivel, eieren, kaas en andere dierlijke producten eten. Dus ook geen honing!



Op zich denk ik niet dat ik veel moeite zal hebben met vlees en vis. Vlees eet ik al bijna nooit en vis vind ik niet lekker. 
Maar kaas....en eieren..dat is een ander verhaal.
Ik ben echt dol op een pannekoek met kaas, of een ontbijt met een zachtgekookt of gescrambled eitje...maar goed, er bestaat ook vegan kaas en je kan zelfs parmezaanse kaas namaken met cashewnoten en edelgistvlokken!

Ook honing valt mee, er zijn genoeg alternatieven te bedenken die plantaardig zijn. 

Wat ik wel heel erg zal vinden is de zuivel. Ik ben dol op taartje en gebak (cheesecake, worteltaart etc.) en dat mag dus niet meer. 
Plus dat ik ook nog eens jarig ben op 5 oktober en voor mijn verjaardag doorgaans veel taarten bak. Ik ga nu nog even bedenken of ik gewone taarten ga bakken en dan zelf niks eet of dat ik voor de vegan varianten ga en dat mijn familie het maar gewoon moet proberen....(?)

Ach ja, ik zie wel hoe ver ik kom. Ik ga het in ieder geval proberen!

Doe jij ook mee? 

xx M

This october i'm entering in the vegan challenge. I do it because I like challenges and I like eating healthy and being forced to be creative with food is a plus! 
It's going to ben hard, because I love cheese pancakes, cakes/pies and a soft boiled egg in the morning. But I definitely want to try. 
The only thing i'm a little worries about is my birthday on october 5th and the party i'm having. Usually I bake loads of cakes but now i'm thinking I might just bake vegan cakes. Or normal ones and just don't eat any...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten